افزایش سلامت قلب با این میوه!
تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که این مواد مغذی باعث می شوند توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین ، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود.

 

وی با اشاره به این که توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است،‌ افزود:‌ یک واحد توت فرنگی معادل 8 عدد است که 50 کالری انرژی دارد و دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی فشار خون بالا را کاهش می دهد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر در توت فرنگی توصیه کرد: کودکان و نوجوانان می توانند از این میوه استفاده کنند زیرا در استحکام، رشد و نمو دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.

 

دکتر کیمیاگر تصریح کرد: توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند و به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.

 

به گفته وی، توت فرنگی نقش مهمی در خون سازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی کننده‌ای برخوردار است.

وی درباره شستن این میوه گفت:‌ توت فرنگی به علت تماس مستقیم با خاک، باید با دقت شسته شود و بهتر است با فشار آب، آلودگی را از روی این میوه پاک کرد.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید